21 Temmuz 2010 Çarşamba

Hani kardeşim neredesiniz

HEPİNİZE sesleniyorum.
-zaten her yazında öyle yapmıyor musun?

Beni yerden yere vurup, Hitler’e benzeten, ne Miloseviç’liğimi bırakan, ne ırkçılığımı.
Bana faşist etiketi yapıştıracak kadar vicdansızlaşan sözde aydın.
-Çok ayıp etmiş.

Hepinize sesleniyorum.
-"Sözde Aydına" mı bize mi karar ver.

Size; Hasip Kaplan kardeşim size sesleniyorum.
-Duyuyordur seni güzel kardeşi duyuyordur.

Beni neredeyse “Bölücübaşı” ilan edip, bin bir hakareti yağdıran; “Biz, tek ve bütün Türkiye’den yanayız” diye televizyon televizyon dolaşıp,
bana etmedik hakaret bırakmayan güya aydın. Size de sesleniyorum.
-Çok büyük haksızlık etmişler sana.
Oysa sen tatilde, üstündeki deniz suyu kurumadan memleketin önemli meseleleri üzerine yüksek fikirlerini paylaşmıştın.

* * *

Bak.
7 çocuğumuz daha şehit oldu.
Neden?
-Sen 20 yıldır bu soruyu Genel Kurmay'a sorma cesaretini göstermediğin için.

7 ana evine, baba evine daha ateş düştü.
Neden?
-20 Yıldır "büyük manşetlerinle" o analara, çocuklarına aldırmadan savaş çığırtkanlığı yaptığın için.
Fil dişi kulenden 20 yaşındaki çocukları cepheye sürmekte 1 dakika tereddüt etmediğin için.
Söz konusu vatan olduğunda, devletinin çıkarları olduğunda gencecik cesetleri teferuat saydığın için.

Anadolu’nun 7 yerinden yine cenaze kalkacak neden?
-Günlerdir süren "Heron" skandalıyla ilgili tek satır yazmadığın için, Dağlıcanın, Aktütün'ün hesabını sormadığın için.
Cinayet şebekesi Jitem'in avukatlığını bir kenara bırakıp, kendi döşediği mayınla ölenlerin,
Askerin eline el bombası sıkıştıranların neden cezalandırılmadığını sorgulamadığın için

Gazeteler, televizyonlar, sırf infiale yol açmayalım diye, gönüllerine taş basarak o görüntüleri vermeyecekler.
Neden?
-Aynı gazeteler binlerce faili meçhulün, yakılan köylerin, sürgün edilen insanların,
Aktütünlerin, Dağlıcaların, Bingöl'de ölüme gönderilen 33 askerin haberini de yapmamış, gerçeğin peşiden koşmamıştı.
O zaman da yüreklerine taş basıp Güçlükonak'ta cesetlerin sağlam kimliklerininin görüntüsünü vermemişti. Kirli bir savaşın sürmesi için elinden gelen yalan yanlış haberi yapan bu medya değil mi? Birbirinden iki kopuk kamuoyu yaratan bu medyanın yayınları değil mi?

On binlerce, yüz binlerce anne, 5 yaşındaki erkek çocuğuna bakıp, 15 yıl sonrası için daha şimdiden ağıt yakacak.
Neden?
-Sen ve senin gibilerin savaşı sürdürmek için ortaya saçılan ses kayıtlarını, ihmalleri haber yapmadığınız için.

Dağdan gelen bu adamlar, “Tek ve üniter Türkiye’yi” savundukları için mi?
Onun için mi, vatan sınırlarını koruyan, ülkenin bütünlüğü için gece gündüz nöbet tutan bu gencecik çocuklara kalleşçe saldırıyorlar?
-Sayenizde "bebekler'den katil yaratan karanlıklar" sorgulanmadığı için

Şu bana ettiğin hakaretin onda birini ona da etsene kardeşim.
-Sen devletin cinayetlerine hakaret edemiyorsun ama merak etme ben ikisine de ediyorum.

Hani nerede o “birlikte yaşama” iradesi.
-Senin birlikte yaşayacağın kim var bu ülkede?
Herkesi kendi esaslarına göre yaşatmaya, kendi belirlediği sınırlarda yaşamaya zorlayan biriyle kim niye birlikte yaşasın?
Kendi "Beyaz Türk" cemaatin, "tout İstanbul'un" dışında kimlerle yaşayabilirsin sen?
Dindarlarla? Ermenilerle? Alevilerle? Kürtlerle?
İnan sen olmasan biz daha rahat yaşarız.

Hançereni çatlatırcasına ettiğin küfürler?
-Sen var ya bu dünyada yaşayacağını yaşadın zaten ama eğer öteki dünya varsa işin zor kardeşim.
Bu dünyda yaptıklarının bedelini diğer tarafta tek tek ödetirler.

Yoksa hepsi kuru gürültü müydü.
O soru soruldu diye çata pata mı yapıyordunuz?
-Silah sesleri sana çata pata diye geldiği için mi sen şarabını içip Kardak'a asker yollarken o kadar keyifliydin?

* * *

Beyler, 7 evladımız daha katledildi.
-Malesef

Kalleşçe katledildi.
-Malesef

Bugün 7 cenaze kalkacak.
-Malesef

İşte size “gazi kasaba ve şehirlerimizin” listesi.
Turgutlu, Avanos, Turhal, Dörtyol, İslahiye, Bursa, Kozan...
Günlerdir beni yerden yere vuran, ayağının altında paspas yapan, üzerime Hitlerciliği, Miloseviççiliği, onu bunu yapıştıran vicdansız;
Hepinizi cenazelere bekliyorum.
-Sen de gel.
Bırak bir gün önce elindeki 100 euroluk şarabı gel.
Teşvikiye'ye değil Dörtyol'a, Kozan'a gel.
Kırmızı şarapların merkezinden, tadımlık şaraplardan kop da gel.

Hep birlikte “Yaşasın tek ve üniter Türkiye” diye haykıracağız.
-Şehit yazısı yazarken bile her şeyin devlet.
Allahın devletin olmuş senin.

Köşenizden ettiğiniz birlikte yaşama yeminini oralarda da tekrarlayacağız.
Hepinizin köşelerinden, PKK’ya lanet bekliyorum.
-Sen şarap yazıları yazarken sana laf edenlerin bir çoğu hergün lanet yağdırıyor zaten.
Onlar senden lanet bekliyor.
Köşenden şimdiye kadar yaptıkların için kendine lanet etmeni bekliyorlar.

Öyle, kimsenin duyamayacağı sivrisinek vızıltıları değil, inançlı, kararlı sesler bekliyorum.
Yani dünyanın dört bir yerinden duyulacak kadar gür ve imanlı.
Dün bana vurma günüydü, bugün samimiyeti ispat günü.
-Sen istediğini duyup istemediğini duymadığın için fark etmez.
Samimiyetini yesinler. Önce dön bir kendine bak. Her tarafından sahtelik akıyor.

* * *
Eğer bu ülkede birlikte yaşayacaksak, 7 çocuğumuzu kalleşçe katleden canileri de birlikte lanetlemeliyiz
Birlik ve beraberlik, bu ortak lanetten doğacaktır.
-Birlik ve beraberlik senin lanetinin üzerimizden çekilmesinden doğacaktır emin ol!

Dinlememeye, anlamamaya imanlı zevata ne söylesem boş.
Ben makul insanlara seslenmek istiyorum.
Makul Türklere ve Kürtlere.
-Onlar seni okumuyorlar bile, boşuna heveslenme.
Kendi okurunuda bahsettiğin zevat formatına sokmuş durumdasın zaten.

Birlikte ve kardeşçe yaşamak hepimizin menfaatinedir.
-Senin menfaatine olduğundan emin değilim. Yoksa 20 yıl boyunca nasıl "büyük manşetler" atabilirdin?

Eğer buna samimiyetle inanıyorsak, PKK’ya karşı kol kola mücadeleye başlamalıyız.
-Edelim. Hem Kürtler'in de Türkler gibi bu ülkede özgürce yaşaması için mücadele edelim.
Hem de PKK'ye karşı.

Biliyorum, o mendebur teşkilat, sindirmeye çalışacak. Bastırmaya uğraşacak. Zorbalık yapacak, hayatımıza kastedecek.
-O teşkilatı sen daha iyi bilirsin. Senelerce propagandalarını yapmadın mı?

Ama cesur olmalıyız.
Hem batıda hem doğuda sesimizi yükseltmeliyiz.
-Yükseltelim

Öyle “İki taraf ta silahları indirsin” gibi bahanelere hiç yüz vermemeliyiz.
-Neden? Diğerleri insan evladı deği mi? Onların anne babaları, kardeşleri yok mu?
Dağa adam öldürme sporu için mi çıktılar?
Oradaki şehirlere her gün cenazeler gelmiyor mu?

Eğer bu ülkede birlikte, korkusuzca ve özgürce yaşamak istiyorsak, dağdaki adamın elinden silahını artık biz almalıyız.
-Evet alalım. Demokratik Özerlik için adam öldürmek yanlışın en büyüğüdür, silahla hak aramanın devri geçti diyelim.
Gel burada eşit ve özgürce yaşayalım, ne istiyorsan onun siyasetini yap diyelim.

Artık başkasından hayır yok, umut bizde.
-Biz derken kendini kast etmiyorsun umarım. Çünkü senden hiç umudum yok.
Kusura bakma ama sicilin çok kabarık.

Birlikte yaşamayı samimi olarak isteyen Türkler de ve Kürtler de.
-Hah bak bu defa doğru söyledin.

Hem dağdaki teröristi, hem de düzdeki o güya aydını elimizin tersiyle itip, duruma el koymalıyız.
-İşte senin yöntemin bu. Sana göre yaşamayanı elinin tersiyle it.
Biz birlikte eşit yaşamanın yolarını arayıp, eşit yaşamak istemeyenleri elimizin tersiyle iteceğiz
Sen bu kafayla devam et.

İlgili yazı;http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/15367265.asp?yazarid=10&gid=61

3 yorum:

  1. -Onlar seni okumuyorlar bile, boşuna heveslenme:)))
    Aslında sayende okuyorum ama o kadar iğrenemiyorum çünkü verdiğin cevaplar bütün sinirimi yatıştırıp üstüne bir de beni güldürüyor :))

    YanıtlaSil
  2. vallah arkadaslar bilmediginiz birsey varsa memnun olurum beni bilgilendirirseniz.. ama bu yazisi o kadarda yanlis degil... kusuruma bakmayin belkide bilgisiz veya aptalim ama bu yazida ney kötü anlatan olursa sevinirim.. ah ertugrul özkökün rolünün farkindayim.. ayni zamanda abdurahman dilipakin de türkiyedki rolünün farkindayim.. ideoloji olarak ikiside bana pek yakin saymam.. ama biri dogru birsey yaziyorsa.. sirf bu budur tiye tepki veya kabul etmemek gibi bir sorunum yok.. iyi günler... hüsnü SARIASMA

    YanıtlaSil
  3. ‎7 çocuğumuz daha şehit oldu.Neden?-Sen 20 yıldır bu soruyu Genel Kurmay'a sorma cesaretini göstermediğin için.

    YanıtlaSil