7 Ekim 2010 Perşembe

Burada bir Türk, vatandaşlarına ve Almanlara hitaben yazıyor

Sevgili Bild okurları.
-Allah yardımcınız olsun

Benim adım Ertugrul Özkök.
-Biz kendisini 20 yıldan fazladır yakından tanıyoruz.

Siz görmüyorsunuz ama; “G”nin” üzerinde ufak, yarım daire şeklinde bir işaret var.
-Kendisi çok hassas, böyle en ince ayrıntılara bile dikkat eden bir adamdır.

Bu, adımın Türkleştirilmiş Latin alfabesi ile yazıldığını gösteriyor.
-Yalnız kendisi sadece Türk değil, bir "Beyaz Türk" olur, öyle söylüyor.

1947 yılında Izmir’de doğdum.
-Siz İzmir'i Efes'le filan tanıyorsunuz ama İzmir "beyaz türk" dediği türün yeni başkenti olur.

Bulgaristan’dan Türkiye’ye göç etmiş bir anne ve babanın çocuğuyum.
-Babasının vasiyetiymiş, Türkiye gidecekleri son vatanlarıymış, falan filan...

Müslümanım, ama namaz kılmam, oruç tutmam, camiye gitmem.
-Şimdi aranızdan müslüman olmak isteyenler çıkabilir, hatta siz bunu ılımlı islam filan da zannedebilirsiniz, ama öyle değil, başka tür bir müslümanlık bu.

Buna karşılık iyi bir şarap uzmanıyım.
-Her hafta mutlaka bir şarap yazısı yazar, o kadar yani

Siyasal Bilgiler Fakültesi’nde okudum.
-Nasıl mezun oldu ben de bilmiyorum.

Fransa’da „Enformasyon bilimleri” dalında doktora yaptım.
-Bak bunu da şimdi öğrendim. Tüh!

Sonra gazeteci oldum ve 20 yıl boyunca Hurriyet Gazetesi’nin genel yayın yönetmenliğini yaptım.
-Bir yıl Bild'e genel yayın yönetmeni olsun 20 yıldır ne çektiğimizi anlarsınız.

Diyebilirsinizki, bir Türk”ün gazetemiz “Bild”de ne işi var?”
-Bir süre sonra bu soruyu soracağınızı bildiğinden şimdiden önlem alıyor.

Bakın, ben çok neşeli bir insanım.
-Vallahi bu belayı başınıza kim sardı bilmiyorum ama gerçekten çoğu zaman öyledir, özellikle edebiyat yapmaya çalıştığı zamanlar.

Emin olun: birlikte çok eğleneceğiz.
-Yeter ki ciddiye almayın, ne yazarsa "Ja" deyin gitsin

John Irving’ in bir romanının başlığıyla size şunu vaat ediyorum: “The world acording to a Turk.”
-İşte böyle her yazısında film, kitap, yazar, oyuncu, müzik, müzisyen vs isimleri verip entellektüellliğiyle dövebilir sizi, buna da hazırlıklı olun.

Yani, aykırı ve farklı bir Türk’ün gözüyle neler görünüyor anlatacağım.
-Gözleri de en az kalemi kadar keskindir.
O gözler sayesinde bir bakmışsınız siz farkında olmadan içinizde Hitler'e karşı bir aşk uyanmış.

Risk almayı severim.
-Sever. Sever çünkü memlekette tsunami olsa su ayak bileğini geçmez onun.

Mayınlı arazilere gireceğim.
-Girer. Bir arazi nasıl mayınlanır ondan iyi bilen zor bulunur.
Şeytana pabucunu ters giydirir valla.

Bazen Almanları kızdıracağım, bazen Türkleri.
-İlkin Türklere kızıyor gibi görünen bir yazıda nasıl daha çok Almanları kızdırdığına şaşıracaksınız ama alışacaksınız zamanla.

Bazen Müslümanların hoşuna gideceğim, bazen Hıristiyanların.
-Yalnız dikkat edin bağımlılık yapmasın, buradaki okurlarının durumları fena.

Bazen ikisini birden kızdıracağım - provoke etmekte çok kabiliyetliyim.
-Niye provake ediyor ki? Diye sorabilirsiniz. Ben de bilmiyorum.

İsterseniz şimdiden bir örnek vereyim:Mesela Sarrazin’in Türkler’le ilgili görüşü.
-İşte böyle de sürprizlerle doludur, günün mesajını sona saklar hep.

Vallahi adama tamamen katılıyorum. “Aptal Türklerle” ilgili benim de genetik görüşlerim var.
-Bazen de ilginç terimler üretir, "genetik görüşler" gibi

Ancak… Sarrazin’i destekleyen Alman okurlarım: sakın hemen sevinmeyin.
-Buna da alışacaksınız zamanla

Ve Türk ve Kürt okurlarım: sizler de hemen sevinmeyin. Biraz sabır…
-Siz zaten antrenmanlısınız.

Söz.
Birlikte eğleneceğiz.
-Ben çok eğleniyorum, bence siz de öyle yapın :)

İlgili Yazı; http://www.bild.de/BILD/politik/2010/10/06/ertugrul-oezkoek-bild-kolumne/tuerkische-uebersetzung.html

1 yorum:

  1. e.ö'ü analiz etmeye çalışarak,hem sonuç alamayacakları bir işe kalkışıyor insanlar,hem de tam onun istediği bir şeyi yapıyorlar .yani değirmenine su taşıyorlar.ondan ve olmayan fikirlerinden bahsetmek(gırgır için bile olsa)onu(içi boş efsaneyi)yaşatmaya çalışmaktır.gömün tarihin karanlıklarına gitsin...

    YanıtlaSil