25 Aralık 2010 Cumartesi

Santa Claus Türkiye'de

Her Aralık ayında karımla büyük bir sorun başlıyor.
-Hayırdır inşallah?
Konu Noel dolayısıyla evimizin ışıklandırılması (tabii biz buna “yılbaşı ışıklandırması” diyoruz).
-Abi bu meseleyi siz çözemezsiniz BM'ye devredin.
Aramızdaki sorun şu: O, evin “beyaz ışıkla” aydınlatılmasını istiyor.
-Niye?
Bu ışığın daha modern, daha trendy olduğunu söylüyor.
-Ay ben uyuz olurum beyaz ışığa
Bir de daha az elektrik yaktığını…
-Daha kesin çözümler var, her deliği aydınlatmazsınız olur biter
Bense sarı ışık yanlısıyım.
-üzülerek söylüyorum bu konuda hemfikiriz.
Bu ışığı çok daha sıcak buluyorum.
-Kahretsin ben de öyle düşünüyorum :(
Ama bizim evde hep karım kazanır…
-E sen kibar adamsın ya, ondandır.
Bütün Batılılar Türk toplumunu “erkek egemen” zanneder.
-Senin sayende artık öyle zannetmeyecekler.
Halbuki her kararı kadınlar verir.
-Tabi, hatta her sene kadın şiddeti yüzünden onlarca erkek ölür Türkiye'de.
Bu yıl bir orta yol buldum.
-Ne yaptın?
Karım İstanbul’daki evimizin balkonlarını yine beyaz ışıklarla donatıp, İzmir’e gitti.
-Madem İzmir'e gidecek niye ışıklandırıp duruyorsunuz ortalığı ya?
O yokken elektrikçiyi çağırdım.
-Bak şimdiiii, Türk erkekleri eşlerinin arkasından iş yapıyor demezler mi?
Evin üstüne sarı ışıkları donattım.
-İyi halt ettin.
Ayrıca evin bahçesindeki çiçeklerin üzerini de ışıklarla kaplattım.
-Eeee noldu yani ışıkla kaplayınca?
Böylece ikimizin dediği de oldu. Üst tarafta sarı, balkonlarda beyaz ışıklar…
-Evin üstü, altı neresi ya? Bir görgüsüzlük yapıyorsun bari doğru düzgün tarif et
Size biraz Türkiye’nin “yılbaşı” kültürünü anlatayım.
-Napıyosun olum, dansöz, çekirdek, tombala, muz, mandalina mı anlatacaksın?
Yeni yılı Batılılara en benzer şekilde kutlayan İslam ülkesi Türkiye’dir.
-Hııı, Evet evet...
Bugünlerde İstanbul’a, Ankara’ya, İzmir’e, Ege ve Akdeniz kıyısındaki büyük şehirlere giderseniz, meydanların, caddelerin rengarenk ışıklandırıldığını görürsünüz.
-Kırmızı iç çamaşırları da yok satıyor valla
Alışveriş merkezlerinin hepsinde en az iki üç Santa Claus’la karşılaşırsınız.
-Hııı, bizde noel baba derler piyango bileti satanı bile var
Radikal Müslümanları bir yana bırakırsanız, biz yeni yılı çok güzel kutlarız.
-Yani Ege, Akdeniz ve büyük şehirler dışındakileri diyor. Bunları siz bilmezsiniz.
Tombala diye bişey var 50 yıldır her yeni yıla bu oyunu oynayarak giriyorlar.
Şehirler, kendi dini bayramlarımızdan bile daha çok ışıklandırılır.
-Bizde dini bayram ışıklandırması sizin noel ışıklandırmaları gibi çok eski bir gelenektir. Ramazan, kurban her bayram ışıklandırılır her yer.
Ben Avrupa’nın en çok Christmas zamanını severim.
-Bizde de bayram zamanlarını sever, ışıklandırma filan var ya...
Bütün şehirlere sevgi ve masumiyet hakim olur.
-Çok sevgi dolu, çok masum bir arkadaştır kendisi
İşte bu duygularla bütün Bild okurlarına “Mutlu Noeller” diyorum.
-Bu duygulardan bizim payımıza pek bir şey düşmedi hiç ama neyse...
Yeni yıl dünyamıza mutluluk ve barış getirsin.
-İnşallah.

İlgili yazı; http://www.bild.de/BILD/politik/2010/12/22/ertugrul-oezkoek/oezkoek-tuerkisch/kolumne-auf-tuerkisch.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder