5 Temmuz 2011 Salı

Ben Alman olsaydım...

BEN ALMAN OLSAYDIM Türklere çok kızardım.
-Sebep?

“Nerden geldi bu insanlar” diye avaz avaz bağırırdım.
-Yapar valla, tecrübeyle sabittir

BEN ALMAN OYSAYDIM Türkleri çok severdim.
-E bi karar ver, sever miydin, kızar mıydın?

Bu insanlar Almanya’ya renk getirdi, farklılık, Akdenizlilik getirdi diye sevinirdim.
-Aslında bu da doğru, insanlarla kültür mantarı arasında derin bir bağ kuruyor

BEN ALMAN OLSAYDIM Dominique Strauss-Kahn’a ateş püskürürdüm.
-Niye, adam masummuş diyorlar?

Sırf Fransız olduğu için, bu herif mutlaka o zavallı Müslüman kadına tecavüz etmiştir diye düşünürdüm.
-Fransız'ı niye karıştıryorsun şimdi, Alman'dan devam et

BEN ALMAN OLSAYDIM Amerikalılara ifrit olurdum.
-Bizi bitirdin şimdi de adamların dört tarafını düşmanla kaplatacaksın, yazık değil mi?

“Bunlar kendilerini dünyanın efendisi sanır. Irak’ı işgal ettiler, Strauss-Kahn’a da sırf Avrupalı olduğu için tuzak kurdular” derdim.
-Bunun için Alman olmaya ne gerek var?

Alman olmak herhalde böyle bir şeydir.
-Arkadaşın kusura bakmayın, Türk olmaktan ne anladığını yazsa halinize sevinirsiniz.

Ama Türk olmak da böyle bir şeydir.
-Hadi buyur buradan yak

Çelişkili, günü gününe uymayan, bazı sabahlar yataktan çok güzel duygularla çıkan, bazı günlerse feci halde uyanan insanlar.
-İnsanları her gün yataktan polyanna gibi uyanan ülke mi var?

Bugün böyle düşünen, yarın yüzde 100 aksini savunan bir ruh hali.
-Aslında kendisinden bahsediyor, böyle kıvrak bir şahsiyettir

Peki, insan olmak da böyle bir şey değil mi?
-Türk ya da Alman olmak mıdır nedir?

BEN ALMAN OLSAM hayatın keyfini çıkarırdım.
-Hoş, olmasan da çıkarıyorsun...

Dünyanın en güçlü ülkelerinden biri.
-Bunlarda işsizlik maaşı filan da vardı di miii?

Gelir düzeyi en yüksek insanların yaşadığı ülke.
-E sen de taşınıver

Sosisi çok güzel, kırmızı şarabı henüz iyi değil ama beyaz şarabı ve birası harika.
-Kendisini şarap uzmanı sandığını defalarca yazmış olmalı.

Kadınları gençken çok güzel, 40 yaşında gelince daha da güzel.
-Tabi yaş geçince insan kendine bir teselli arıyor

BEN ALMAN OLSAM mutlu olurdum.
-Para, sosis, beyaz şarap, kadınlar ve bira yüzünden mi?

BEN TÜRK OLSAM... pardon! ben zaten Türküm...
-Ayh, çok komiksin

Almanya’da da mutlu olurdum, Türkiye’de de.
-Sana her yer Trabzon valla

Bizim Almanlar kadar paramız yok ama eğlencemiz var.
-Fakir ama mutluyuz. En büyük eğlencemiz de amiral geminin dümeninde memleketle oyuncak gibi oynamak

Bir gün Avrupa Birliği’ne gelirsek, size söz veriyorum...
-Bir kenara yazın, hatırlatırsınız sonra

• ... hep birlikte çok eğleneceğiz;
• ... hem kızacağız;
• ... hem de çok seveceğiz.
-Vala bunu ben de anlamadım


İlgili Yazı;http://www.bild.de/politik/kolumnen/oezkoek-ertugrul/tuerkiye-nin-en-uenlue-gazetecisi-bild-icin-yaziyor-18435268.bild.html


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder